Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, tüketici sağlığının korunması ve güvenilir gıda arzının sağlanması amacıyla yürütülen haftalık denetim raporunu açıkladı. 18-24 Haziran 2026 tarihleri arasında kent genelinde risk esaslı gıda ve yem işletmelerine yönelik denetimler gerçekleştirildi. Denetimlere ilişkin paylaşılan raporda denetlenen firmalara ve ürünlere ilişkin ise herhangi bir bilgi paylaşılmadı.
297 İşletme Denetlendi
Açıklanan rapora göre, bir haftalık süreçte 297 risk esaslı gıda ve yem işletmesi denetlendi. Denetimler kapsamında 13 numune alımı yapılırken, 35 ithalat işlemi ve 169 ihracat işlemi gerçekleştirildi.
528 Bin Liralık Ceza Uygulandı
Denetimlerde mevzuata aykırılık tespit edilen işletmelere yönelik 5 idari yaptırım uygulandı. İdari yaptırımlar sonucunda toplam 528 bin 379 TL para cezası kesildi.
2 İmha ve 2 Toplatma Kararı Verildi
Haftalık denetim raporunda 2 imha kararı ve 2 toplatma kararı verildiği de açıklandı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nün tüketici sağlığını korumaya yönelik denetimlerinin aralıksız devam edeceği belirtildi.