Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Sivil Katılım Zirvesi, Eskişehir Haller Gençlik Merkezi’nde gerçekleştirildi.

İçişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu, Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğiyle hayata geçirilen Sivil Katılım Projesi kapsamında düzenlenen zirveye çok sayıda kurum ve sivil toplum kuruluşu temsilcisi katıldı.

Sivil Katılım Zirvesi Geniş Katılımla Gerçekleştirildi

Geniş Katılım Sağlandı

Programa skişehir Vali Yardımcısı Dr. Hasan Çiçek, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı Avrupa Birliği İşleri Uzmanı Mehmet Ömürbek, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Sivil Toplum ve Temel Haklar Program Yöneticisi İpek Seda Geçim Bakır, Türkiye Belediyeler Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Ulaş Altun ile Avrupa Birliği Başkanlığı, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu, TBB, UNDP temsilcileri ve Eskişehir’de faaliyet gösteren çok sayıda sivil toplum kuruluşunun temsilcileri katılım sağladı.

Eskişehir’in de pilot illerden biri olduğu proje kapsamında Çanakkale, Manisa, Mersin, Gaziantep, Elazığ ve Trabzon’da da çalışmalar yürütüldü.

Sivil Katılım Zirvesi'nde Başkan Ünlüce Önemli Mesajlar Verildi

Projenin Üç Yıllık Süreci Anlatıldı

Program, Sivil Katılım Projesi’nin üç yıllık sürecini ve elde edilen kazanımları anlatan tanıtım filminin gösterimiyle başladı. Gösterimin ardından açılış konuşmalarına geçildi.

“Eskişehir Diğer İllere İlham Oluyor”

Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı Avrupa Birliği İşleri Uzmanı Mehmet Ömürbek, konuşmasında Eskişehir’deki sivil toplum dinamizmine dikkat çekti.

Kentten çok sayıda proje başvurusu aldıklarını ifade eden Ömürbek, sivil toplum kuruluşlarının ekonomik sürdürülebilirliğini artırmayı ve sosyal girişimcilik faaliyetlerini desteklemeyi amaçladıklarını söyledi. Ömürbek, Eskişehir’de geliştirilen sivil katılım mekanizmalarının deprem bölgesinde yürütülen yeni projelere de ilham verdiğini belirterek Eskişehir Valiliği ve Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür etti.

‘’Eskişehir Örnek Şehirlerinden Biri’’

Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Sivil Toplum ve Temel Haklar Program Yöneticisi İpek Seda Geçim Bakır, Eskişehir’in tarih, kültür, bilim ve gençlik enerjisini başarıyla buluşturan örnek şehirlerden biri olduğunu söyledi.

Bakır, “Gençlerin fikir ürettiği, sanatın toplumu dönüştürdüğü ve vatandaşların kent yaşamına aktif olarak katıldığı bir yaşam laboratuvarı niteliğinde. Bu nedenle Eskişehir, katılımın yalnızca bir kavram değil, günlük yaşamın doğal bir parçası olarak hissedildiği şehirlerimizden biridir” ifadelerine yer verdi.

Sivil Katılım Zirvesi'nden Kareler

“Eskişehir Örneği Türkiye’ye Yayılacak”

Türkiye Belediyeler Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Ulaş Altun da Eskişehir’in güçlü sivil toplum yapısı ve aktif üniversite yaşamıyla projenin en ilham verici şehirlerinden biri olduğunu belirtti.

Altun, Eskişehir Sivil Katılım Görev Gücü koordinasyonunda özellikle dirençli şehir ve erişilebilir-kapsayıcı şehir temalarında örnek çalışmalar yapıldığını ifade ederek: “Amacımız Eskişehir’de ortaya çıkan bu başarılı iş birliği modelini yerel sınırlar içinde bırakmadan Türkiye Belediyeler Birliği’nin ulusal yönetişim ağına entegre etmek ve tüm belediyelerimiz için kalıcı bir standarda dönüştürmektir’’ dedi.

Başkan Ünlüce’den Önemli Mesajlar!

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve UNDP tarafından uygulanan projede pilot şehirlerden biri olmaktan büyük gurur duyduklarını söyledi.

Eskişehir’in güçlü sivil toplum ağının proje sayesinde daha da güçlendiğini belirten Ünlüce, yerel yönetimler, kamu kurumları, meslek odaları, muhtarlar, mahalle temsilcileri ve vatandaşların aynı masa etrafında buluştuğunu ifade etti.

Eskişehir Sivil Katılım Zirvesi

10 Bin Vatandaşın Görüşü Alındı

Başkan Ünlüce, proje kapsamında hazırlanan stratejik plan ve eylem planlarının belediyenin gelecek hedeflerine önemli katkılar sunduğunu kaydetti.

Yaklaşık 10 bin vatandaşın görüşünün alındığını belirten Ünlüce, 2026 yılı hedeflerinin halkın önerileri doğrultusunda şekillendirildiğini söyledi. Ünlüce ayrıca 2026 yılını “Eskişehir Yılı” ilan ettiklerini açıkladı.

Kalıcı Merkezler Kuruldu

Başkan Ünlüce, proje sayesinde kurulan Sivil Toplum Destekleme Merkezi ve İklim Eylem Merkezi gibi yapıların katılımcı yönetim anlayışının somut çıktıları olduğunu vurguladı.

“Biz sadece gençlik, emeklilik, sanayi ya da tarım şehri olmak istemiyoruz” diyen Ünlüce, Eskişehir’in her yönüyle gelişen, dengeli kalkınan ve yaşam kalitesini önceleyen bir şehir olma hedefiyle yoluna devam ettiğini belirtti.

Eskişehir Sivil Katılım Zirvesi'ne Ev Sahipliği Yaptı

‘’Eskişehir’in Pilot İl Olması Tesadüf Değil’’

Eskişehir Vali Yardımcısı Dr. Hasan Çiçek ise konuşmasında Sivil Katılım Projesi’nin güçlü demokrasi anlayışına dayandığını ifade etti.

Güçlü yerel yönetimlerin yalnızca kamu kurumlarıyla değil; sivil toplum, üniversiteler, muhtarlar, kadınlar, gençler ve tüm kent dinamiklerinin karar alma süreçlerine katılımıyla mümkün olduğunu belirten Çiçek, Eskişehir’in pilot il olarak seçilmesinin tesadüf olmadığını söyledi.

Projenin Çıktıları Paylaşıldı

Protokol konuşmalarının ardından UNDP Sivil Katılım Projesi Proje Yöneticisi ve Baş Teknik Danışmanı Neslihan Cankara tarafından projenin üç yıllık süreci, elde edilen çıktılar ve gelecek dönem hedeflerine ilişkin sunum yapıldı. Konuşmaların ardından proje kapsamında oluşturulan Sivil Katılım Görev Gücü üyelerine plaket takdim edildi.

Eskişehir’de Müstakil Evde Çıkan Yangın Paniğe Neden Oldu!
Eskişehir’de Müstakil Evde Çıkan Yangın Paniğe Neden Oldu!
İçeriği Görüntüle

Eskişehir Sivil Katılım Yolculuğu Anlatıldı

Programda daha sonra “Eskişehir Sivil Katılım Yolculuğu” oturumuna geçildi. Oturumda UNDP Türkiye Sivil Katılım Projesi Saha Koordinatörü Baran Can Karadoğan ve Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Strateji Geliştirme Dairesi Başkanı Sıla Senem Bükülmez, proje kapsamında yürütülen çalışmaları anlattı.

Sivil Katılım Zirvesi'nde Panel Düzenlendi

Katılım Hikâyeleri Panelde Paylaşıldı

Sivil Katılım Projesi Yöneticisi ve Baş Teknik Danışmanı Sayın Neslihan Cankara moderatörlüğünde "Katılım Hikâyeleri ve Eskişehir Sivil Katılım Ruhu" paneli düzenlendi. Panelde Türkiye Kent Konseyleri Birliği ve Eskişehir Kent Konseyi Başkanı Ahmet Kapanoğlu, Anadolu Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Emrah Ayhan, Mamure Mahallesi Muhtarı İnci Ülüğ ve Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Selim Öztop, proje sürecindeki deneyimlerini paylaştılar.